Když se mi narodilo miminko, říkala jsem si, jak se dostat nejlépe zpět do kondice.

Představa byla taková, že malinká bude spát a já si udělám vše potřebné včetně toho, že si udělám čas i na sebe a své cvičení.

Jaká byla ale realita?

Když se narodila moje malá Eliška, zůstaly mi po porodu, navíc pouze 3kilogramy. Má duše jásala, ale i přes tento malý nárůst váhy, moje tělo nebylo v takové podobě, formě a kondici, jak bych si přála.

Jak teď ale na to?

Ideální je co nejdříve po porodu, pokud byl přirozený, posilovat opatrně břišní svaly. Důležité je ale slovo opatrně, a tak v žádném případě necvičte žádné formy sedů lehů a zvedání nohou ve visu či v leže od země nahoru.

Posilujte hlavně svaly pánevního dna a protahujte bederní část zádových svalů. Naučte se aktivovat správně vaše břišní svaly.

Když je miminko ještě malinké, je to nejlepší čas, protože ze začátku téměř pořád spinká a tak máte čas využít ho pro sebe.

Dělala jsem to stejně. Když malá spala, cvičila jsem.

První dny doma

To spala téměř pořád, a tak jsem doma na podložce, cvičila také zadek. Dobrý cvik na to, je pánevní most, který do hry zapojí i vaše břicho, a to pěkně a nenásilně. Ze začátku jsem se ještě do nějakých větších aktivit nepouštěla. Pouze jsem chodila hodně ven s kočárkem.

Po měsíci

 

To už jsem chodila s kočárkem nebo nosítkem intenzivně, 2x denně a kromě pánevního mostu jsem už zapojila i zbytek těla. Jak ale na to, když není čas jít do posilovny? Já jsem cvičila doma s TRX systémem, můžete také zkusit jiné pomůcky, například bosu, velký míč nebo posilovací gumu, co kdo doma máte.

 

Trénink s pomůckou TRX je pro toto období opravdu úžasný, protože má spoustu výhod.

  • Nemusíte nikam dojíždět, šetříte tak čas
  • TRX nezabere místo
  • Zapojíte celé tělo
  • Můžete tuto pomůcku využít všude. Doma, na chatě, ale i venku na procházce.

Zkuste tedy cvičit, když vám to miminko dovolí. Ne vždy je to snadné, ale i tak se to dá.

Jako příklad uvedu sebe a svoji Elinku.

Moje malá nebyla ukázkové miminko, jako děti mých kamarádek, které když usly (v postýlce nebo v kočárku), spaly tam spokojeně několik hodin. A tak jejich maminky mohly čas využívat k čemukoliv. Moje dcera spala pouze za pohybu. Jakmile jsem s kočárkem zastavila, a bylo jedno, zda v tu dobu zrovna usnula, spala 30 minut nebo hodinu. Jakmile jsem zastavila, byla okamžitě vzhůru a byla pak nevrlá. Dokonce jeden čas nechtěla být ani v kočárku, a tak jsem ji nosila v ergonomickém nosítku Manduca. Opět, ale samozřejmě jen pohyb. Jakmile jsem zastavila, šup a už byla vzhůru 

A tak mé mateřství probíhalo v duchu mnoha nachozených kilometrů. Spala 2x denně, a tak jsem dělala výlety 2x denně a dokud spala, chodila jsem. Nachodila jsem denně 12-20km. Každý den. Za jakéhokoliv počasí.

 

 

Ale pouze chůze mé tělo nezpevní, navíc posilování miluji, a tak jsem přemýšlela, kdy cvičit. Cvičila jsem ráno, když malá ještě spala, případně když náhodou usla sama např. v lehátku.

A jako pomůcku jsem použila buď právě TRX, nebo krátký inntenzivní kruhový trénink s vahou vlastního těla.

 

Každá máme nějaké plány a myšlenky, jak bude naše mateřství probíhat, ale děti si prostě vyberou kolikrát samy, jinak. Představovala jsem si, jak uspím miminko v kočárku, bude tam třeba 2 hodinky spát. Já si stihnu zacvičit, uvařit, uklidit nebo něco přečíst a ono se to nekonalo.

 

Nakonec vše dopadlo tak, že jsem ty zbylé 3 kilogramy měla týden po porodu pryč a byla tak na své původní váze. Díky pravidelnému pohybu jsem navíc měla kondičku jako dříve.

 

A pro ty, které už mají šestinedělí za sebou a chtěly by si zacvičit intenzivní trénink,

je pro vás ZDARMA ZDE<<

Budu moc ráda, když mi napíšete do emailu vaše zkušenosti se cvičením po porodu nebo vaše představy vs. realita o mateřství.

Budu se těšit a také vás ráda přivítám v mé skupině FORMUJEME EFEKTIVNĚ SVOJE TĚLO.

Mějte krásný den a žijte s energií v těle.

Eva

vaše osobní trenérka 

Facebook Fit a v pohodě