Vytisknout
Zobrazeno: 7593

Mít pevné, štíhlé  nohy, by asi chtěla mít spousta z vás. Ale jak na to? Aby nohy nebyly příliš svalnaté?

Tak tedy.

Dnes jedno malé zamyšlení, o kterém jsem už psala na facebookové stránce >>FIT A V POHODĚ<<, ale teď jej trochu rozvinu…

…na jeden stále dokola opakující se dotaz, a to….

Jak mít pevné, ale zároveň štíhlé nohy.

A stále se opakující odpověď: Kardio, běh

Položte si nejprve jednu otázku:

 

Pak čtěte dál.

Nejste v tom sama.

Dříve jsem přemýšlela stejně.

Pokud chci mít pevné a štíhlé nožky, prostě nohy jako lusk. Tak evidentní varianta, která se nabízí, je aerobní činnost.

 

Po několika měsících změna nijak extra velká nebyla. (Nečekaně )

Změna nastala ve chvíli, kdy jsem nesmyslné zdlouhavé cvičení na aerobních strojích vyměnila za posilování. Začala jsem cvičit všechny svaly (ne, jen nohy) se zátěží, zařadila jsem plyometrické cviky a komplexní cviky. V tu chvíli se se s nohami (i celým tělem) začalo něco dít. Nohy byly pevnější, ale zároveň štíhlejší.

Takže běh je špatný?

Ne. Běh je velmi dobrá aktivita.

Mě osobně běh (spíše takový jogging) velmi baví. Nechodím, ale běhat na pás. Běhám proto, že mě to naplňuje pozitivní energií z venkovího prostředí, přírody. Když běhám, pak nejlépe v lese, a to se nedá popsat. Jsou chvíle, kdy běžím a zavírám oči a jen vnímám své tělo, pocity a přírodu.

Neřeším, jestli je 20, 35 nebo 5 stupňů. Když mám chuť, tak prostě jdu, jen se patřičně obléknu.

Pokud vás tedy aerobní aktivity baví, není nutné si je odpírat. Běhejte, jezděte na kole, choďte…. ale neberte tuto aktivitu jako hlavní, pro získání štíhlých a pevných nohou.

Tu hledejte jinde.

Jak tedy na to?

Pokud chcete své nohy zpevnit, ale zároveň je udržet štíhlé, zařaďte do svého tréninkového plánu:

posilovací cviky na nohy:

  1. dřepy – s nohami na šířku pánve / v širším postoji se špičkami lehce vytočenými ven /s TRX
  2. výpady – na zemi / na bosu / s TRX
  3. pánevní most
  4. výstupy na lavičku / židli / chůze do schodů               

                    

 

    

HIIT:

  1. skákání přes švihadlo
  2. sprint na místě
  3. angličáky
  4. jumping jack

plyometrické cviky na nohy:

  1. dřepy s výskokem
  2. výpady do přeskoku
  3. výskoky na bednu
  4. přeskoky
  5. žabáky

 

Uvidíte, že brzy budou vaše nohy takové, jaké je chcete mít. Je ovšem důležité také zdravě jíst. Pokud budete jíst smažené a sladké, sebelepší trénink vám nebude moc nápomocný.

Nezapomeňte, že ačkoliv jsou nohy a zadek větší svalová partie, vždy je třeba posilovat tělo jako celek. Cvičením břicha nehubnete jen břicho a cvičením nohou jen nohy. Tuk vždy odchází rovnoměrně v závislosti na genetických dispozicích. 

Posilujte všechny svaly, ať vypadáte skvěle celá.

Pokud si nejste jistá, zda si svůj trénink dokážete správně a efektivně sestavit sama, stáhněte si tento.

Je zde pro vás připraven ZDARMA, je intentivní a zaměřený na celé tělo včetně nohou.

>> trénink ke stažení ZDE<<

A pokud se vám článek líbil, dejte mu like a sdílejte ho se svými přáteli.

Přeji mnoho energie a krásné nohy jako lusk.

Připojte se ke mě do skupiny FORMUJEME EFEKTIVNĚ SVOJE TĚLO a pracujte na svém těle opravdu efektivně.

 

Eva

vaše osobní trenérka