Nelíbí se vám, jak vypadá vaše břicho? Snažíte se ho cvičit, hledáte informace na internetu, ale vaše břicho stále nevypadá tak, jak byste si přála? Je tedy ten cvik na břicho, který cvičím, ten správný?

Jak mám tedy to břicho cvičit?

Mnoho z nás má ještě, možná dokonce ze základní školy, zafixovaný jeden hlavní cvik.

Dokonce tento cvik vidím všudemožně jako doporučení. „Toto je super cvik na břicho.“

Jaký je ten „zázračný“ cvik na břicho?

Jeto klasický sed-leh. Ležíte na zádech, kolena pokrčená, ruce pokrčené za hlavou (případně pokrčené před hrudníkem) a zvedáte se až do sedu. V „nejlepším“ případě se takový cvik¨, ve škole, ještě prováděl na čas (co nejvíce opakování za co nejkratší dobu) a aby nám to šlo ještě lépe, pak nám kamarád držel nohy.

Teď vám řeknu, proč takto ne!

Nejen, že švihem břicho moc nezapojíte, ale tím, že vám někdo drží nohy, pak ulevíte břichu ještě víc a tím, že se zvednete s pěkně rovnými zády, zapojíte spíše flexory kyčelní, které už tak mají tendence ke zkrácení, a tedy posilovat je vážně není potřeba.

Sed-leh vs. Zkracovačky

Jak tedy správně cvičit břicho?

Především lepší cvik než klasický sed-leh, je cvik zvaný zkracovačky, pokud chcete břicho cvičit tímto způsobem. V základu je cvik sice podobný, ale provedení je jiné.

 

výchozí poloha je stejná

  • ležíte na zádech
  • nohy pokrčené, chodidla na šířku pánve (případně o trochu více)
  • pokrčené ruce podpírají hlavu v týlu
  • brada tvoří s hrudníkem pravý úhel

 

V této poloze se s výdechem zvedáte od podložky pomalým, kontrolovaným pohybem tak, že plynule obratel po obratli, zakulacujete záda, bedra zůstávají na podložce, brada je stále v pravém úhlu a poté se opět s pomalým pohybem obratel po obratli vracíte zpět. Chodidla zůstávají po celou dobu cviku na podložce, nezvedají se. A komu ano, má slabé bříško. 

Zkacovačky samozřejmě můžeme také modifikovat

  1. dle stupně obtížnosti od nejlehčí varianty po nejtěžší:
  • ruce jsou zkřížené na prsou
  • ruce jsou předpažené a natažené před tělem
  • ruce jsou pokrčené za hlavou a podpírají týl
  • ruce jsou natažené za hlavou (ruce se v ramenou nehýbají!)

 

  1. dle cvičení s balančními pomůckami:
  • na velkém míči
  • na bosu
  • na balančním disku

 

  1. dle cvičení na lavičce:
  • ve vodorovné poloze
  • na nakloněné, kdy je hlava lehce výše
  • na nakloněné, kdy je hlava níže

 

DŮLEŽITÉ:

Na lavičkách bývá možnost zapřít si nohy v kolenou. Tato možnost není špatná při cvičení hlavou dolu, neboť vám tělo nesjíždí dolu, ale takový cvik je už pro vyspělé cvičence a tedy třeba dát pozor na to, aby nohy nepřebíraly funkci břicha. Nedoporučuji nohy takto zapírat v poloze lavičky vodorovně. Pokud je chcete mít výš než tělo, zvedněte je a držte ve vzduchu.  Jinak vám zase budou spíše zabírat flexory kyčelní tzv. kyčelní přitahovače a břicho se bude flákat.

 

  1. dle zátěže:
  • s činkou v rukou
  • na stroji určenému k posilování břicha (vsedě)
  • s kladkou

 

Poznámka:

Cvičení se zátěží doporučuji až pro ty, kteří zvládají všechny varianty obtížnosti, zde uvedené v bodě 1.

 

 

Není pouze jeden cvik na břicho. Je jich mnohem více i díky různým obměnám. Navíc, co se týká břicha, nezáleží jen na jeho cvičení, ale také na stravě.

 

Pokud chcete krásné bříško, netrapte ho každý den zbytečnými cviky. Stačí 1-2x týdně. Břicho posilujete i při cvičení ostatních svalových partií, pokud je provádíte správně. Naučte se své břicho správně aktivovat především v běžných denních situacích jako je stoj a sed. Naučte se správně shýbat pro věci ze země. Uvidíte, že jakmile si své tělo srovnáte, nebudete se hrbit a různě prohýbat, vaše břicho bude hned vypadat menší.

 

A ještě jedna důležitá věc.

Posílení bříška není jen estetická záležitost, díky pevnějšímu a funkčnějšímu břichu ulevíte bedrům a budou vás méně bolet záda.

Jak by se vám líbilo, kdybyste uměla správně břicho cvičit? A nejen břicho?

Kdybyste věděla, jak správně posílit zadek, stehna a vůbec celé tělo, efektivně? S výsledkem? Pokud nemáte čas na docházení ke trenérce, což by bylo nejideálnější, 

>>podívejte se ZDE<<

A pokud si ještě nejste jistá, zkuste alespoň malou ochutnávku ZDARMA zde>>

Přeji krásný den a žijte s energií v těle.

P.S Přidejte se ke mě do skupiny FORMUJEME EFEKTIVNĚ SVOJE TĚLO.

Eva Vítovcová

vaše osobní trenérka

Facebook Fit a v pohodě