Chtěla bych zhubnout a žít zdravěji. Tak jo, podívám se na internet …. hmmm…. ummmm. Jo. Tak je to jasné a jde se nakupovat.

Stáhla jsem si pár receptů takže ingredience podle toho.

Odtučněné mléko, odtučněný tvaroh, odtučněný jogurt, cottage light, mozarella light, sýr s max 15% tuku. Paráda a je to.

Tak a teď budu hubnout jedna báseň a bez toho zbytečného tuku budu pěkně zdravá.

Připomíná vám to něco?

Jíst zdravé potraviny, které tělu dávají jen samé bonusy je skvělé, ale poslední dobou se to všude s tím tukem, vlastně netukem až moc přehání. Určitě není dobré jíst samé tučné potraviny, ale proč se dnes ženy bojí tuku naprosto ve všem a mají pocit, že pokud snědí něco jiného než odtučněného nikdy nezhubnou?

Nebojte se tuku

Tuk není ten strašák, který vám brání v hubnutí, pokud nehubnete, máte nejspíš chybně nastavený celý systém. Jíte moc nebo málo celkově, jíte špatná jídla, máte málo pohybu, jíte příliš zpracované potraviny.  

Tuk navíc vytváří v jídle chuť, a pokud tam není, je nahrazen cukrem a dalšími látkami, aby byla potravina vůbec poživatelná. 

Je důležité jíst základní potraviny v jejich základní podobě, a to odtučněné výrobky nejsou. 

Co se týká neochucených odtučněných potravin, věřím, že opravdu, tak jak jsou, chutnají jen málokomu.

Jezte normální potraviny, polotučné, i v základní podobě, tedy tučné. Nastavte si stravu tak, aby byla správně celá a pak není třeba množství tuků „dohánět“ odtučněnými potravinami.

Není důvod, proč si dělat jídla a pomazánky z odtučněných tvarohů a jogurtů.

Zaměřte svoji pozornost spíše na složení daných výrobků

Jogurt má obsahovat mléko, mléčné kultury, probiotické kultury. Sušené odstředěné mléko a různé želatiny, tam nemají co dělat. Pokud chcete jíst zdravě a žít zdravě, zaměřte pozornost tímto směrem. Zkuste si v obchodě vybírat mléčné výrobky jako je jogurt, tvaroh a zakysaná smetana podle složení. Tak aby v něm nebyly sušená mléka, želatiny apod. Uvidíte, že tak snadné to nebude.

A hlavně se nenechte zmást značkou a lákavým názvem. Povím vám příběh z jednoho obchodu, který jsem nedávno zažila.

  • V obchodě byl pán a vnuk. Šli pro jogurty. Pán říká, vem pár bílých jogurtů, ale těch farmářských. Tak vzali asi 5 velkých jogurtů s nápisem farmářský a šli.

Taky jsem šla….

… podívat se na složení farmářského jogurtu.

Samozřejmě, farmáři by asi vstaly na hlavě všechny vlasy. Zahušťovadla a sušené mléko. Oproti tomu jogurt pod značkou jednoho obchodního řetězce má ve složení jen výše popsané 3 základní suroviny.

Lákavé názvy dneska letí a lidi jdou a koupí, aniž by se podívali na etikety. Neřešte vzhled a název, řešte to správné složení.

Polotučný tvaroh a jogurt s 3% tuku a probiotickými kulturami vám bude samotný i v jídle chutnat mnohem více a více vám i dá.

O ochucených jogurtech už vůbec nemluvě. Kupte si bílý a dochuťte sami. Ovocem, semínky, ořechy nebo medem. 

Schválně. Máte doma nějaký bílý jogurt nebo zakysanou smetanu? Podívejte se na složení a napište zda je ok. :-)

 

Líbil se vám tento článek? Chcete pracovat efektivně na svém těle? Připojte se ke mě do skupiny FORMUJEME EFEKTIVNĚ SVOJE TĚLO a pracujte na svém těle opravdu efektivně.

 

Eva

vaše osobní trenérka

 

 

 

 

 

Facebook Fit a v pohodě