Lámete si hlavu s tím jak cvičit, aby to konečně přineslo výsledky? Chodíte do posilovny. Trávíte hodiny na páse a rotopedu, ale vůbec vás to nebaví a ještě se nekonají žádné změny.

Kdyby tak bylo něco rychlejšího, u čeho bych nemusela strávit tolik času, ale přesto by to bylo efektivní, to by bylo úplně super.

Mám pro vás dobrou zprávu, něco takového je a jmenuje se to….

……HIIT. 

Nic vám to neříká? Nebo jste už o něm slyšely, ale nevíte přesně jak na to? A je to opravdu účinnější než hodinová jízda na rotopedu?

Pojďme si stručně a věcně vysvětlit o co jde.

Je důležité rozlišovat mezi HEAT a HIIT.

  • HEAT – High Energy Aerobic Training je skupinová lekce s instruktorem na speciálních chodících pásech.
  • HIIT – High Intensity Interval Training – Vysoce intenzivní intervalový trénink.Tento název už vám možná něco napoví.

Moje první setkání s HIIT

Když jsem já poprvé slyšela tyto 4 písmena nevěděla jsem o co jde a moc se mi nechtělo věřit tomu, že tak krátký trénink může být účinný. Ale cvičit jen 15 minut znělo lákavě, protože ušetřit čas se vždy hodí. A tak jsem pátrala po nějakých cvičeních a poprvé jsem objevila cvičení se Zuzkou Light na tehdejším webu Bodyrock.tv. Pro mě do té doby neznámá intenzita cvičení, byl to celkem masakr. Ale účinek byl opravdu znát. Zde vkládám pro ukázku její video.

 

HIIT spočívá v tom, že cvičíte sice krátce 15-30 minut, ale o to intenzivněji. Pauzy jsou krátké. Je opravdu třeba ze sebe vydat úplně vše, jedině tak bude cvičení účinné. Trénink je složený z 4-6 cviků. Můžou se v něm střídat intenzivnější cviky například dřepy s výskokem nebo angličáky a klidnější cviky, jako zkracovačky na břicho. Variabilita HIIT tréninku je opravdu veliká.

HIIT trénink, nemusíte aplikovat pouze na cviky, ale můžete ho využít i při aerobním tréninku a udělat tak z nudného hodinového běhu, záživnější, kratší a účinnější.
Zkuste dvacetiminutový běh složený ze střídání chůze, běhu a sprintu.

Proč tedy cvičit HIIT?

  • ušetří čas, stačí cvičit 15-30 minut
  • je intenzivní, opravdu máte pocit, že jste cvičily
  • je zábavnější než monotónní hodinová aktivita
  • s každým cvičením se vám zvyšuje kondice
  • nepotřebujete mnoho pomůcek a prostoru a je tedy vhodné i na dovolené
  • zvýší se vám klidový energetický výdej

Dva typy HIIT pro zpevňování těla

 

  • Konkrétní čas tréninku: Trénink má přesně stanovený čas cvičení. To znamená, že máte například 5 cviků a každý z nich má buď konkrétní počet opakování nebo dobu, po kterou ho budete cvičit. A těchto 5 cviků cvičíte stále dokola po dobu například 15 minut. Jakmile skončí odpočet 15 minut. Trénink je u konce a nezáleží na tom, ve které části cviků zrovna jste. Je tedy důležité za těch 15 minut vydat vše a odcvičit technicky správně co nejvíce kol pětice cviků.
  • Konkrétní počet kol cviků: Trénink má přesně stanovený počet cviků a kolikrát je musíte odcvičit a vy se budete snažit trénink odcvičit v co nejkratším čase. To znamená, že máte například 5 cviků a každý z nich má buď konkrétní počet opakování nebo dobu, po kterou ho budete cvičit. Máte, ale také stanovený počet kol, například 4. Cílem je odcvičit všech 5 cviků technicky správně 4x dokola za co nejkratší čas.

 

Já osobně mám HIIT moc ráda a v zimě, když mě to ven moc neláká nebo nemám čas si zajít do posilovny, cvičím doma HIIT, aktuálně alespoň 3x týdně.

Řiďte se vaší kondicí

Je jasné, že ze začátku neodcvičíte tolik kol dalných cviků nebo je nezvládnete za čas, za který je zvládne někdo zkušenější. Ale dostaňte ze sebe co nejvíc dokážete právě VY! Vaše síla a kondice se bude s každým cvičením zvyšovat a tělo zpevňovat.

Vyzkoušejte účinný HIIT trénink,  ZDE>>

A ještě tip na závěr

Pokud chcete své tělo efektivně přeměnit, doplňte svůj HIIT trénink zároveň o posilovací trénink. S tím je to ale složitější. Nelze si stáhnout jakýkoliv posilovací trénink, který se vám na internetu zalíbí. Univerzálním tréninkem si bohužel moc nepomůžete, naopak.

Pokud si s posilovacím tréninkem začínáte a nevíte si rady, doporučuji si najít kvalitního osobního trenéra nebo pokud na něj nemáte peníze a čas někam jezdit. Podívejte se zde:

 Jak efektivně cvičit posilovací cvičení i bez dojíždění do posilovny?  Čtěte zde>>

Ne pro každého

Takové intenzivní cvičení zní lákavě, ale bohužel není úplně pro všechny. Pokud máte nějaké zdravotní problémy. S tlakem, klouby, zády…  Je třeba sestavit trénink jinak nebo ho necvičit.

V takovém případě doporučuji cvičit posilovací trénink, vhodný přímo pro vás . Takové cvičení vám velice pomůže nejen s vašimi zdravotními problémy, ale také vám dopomůže od vašich tuků, kterým díky tomu řeknete sbohem. A přivítáte své nové krásné tělo.

Nicméně, pokud vám nebrání zdravotní potíže, zacvičte si HIIT trénink a napište mi, co si o takovém cvičení myslíte. Na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. budu se těšit.

Zkoušely jste už HIIT trénink dříve? Získal si vás nebo ne.

Přidejte se ke mě do skupiny FORMUJEME EFEKTIVNĚ SVOJE TĚLO  a pracujte na svém těle opravdu efektivně. 

 

Eva

Vaše osobní trenérka

Facebook Fit a v pohodě