Nedávno jsem se viděla s kamarádkou a ta mi povídá: „Prosímtě, jak to mám udělat, abych měla menší a kulatý zadek?“

„A cvičíš něco?“

„Jo, jo. Každý den dělám 100 dřepů, a unožjuju. Asi 100x na každou nohu.“

„A to cvičíš takhle každý den?“

„Ano, každý den, a pořád nic“

Ano. Pořád nic. To je ta správná věta, která by měla znamenat, že s takovým cvičením skončíte, začnete cvičit efektivně a tak dosáhnete vašeho cíle.

Někde jsem se také dočetla, že pokud chcete spíše hubnout je lepší dělat vyšší počet opakování. Taková věta je ale vytržená z kontextu. Určitě to neznamená dělat denně stovky dřepů s vlastní vahou.

Kromě toho, že to zabere spoustu času, je to i neefektivní.

Dřepy jsou na zadek opravdu velmi dobrý cvik. Mají ale několik důležitých zásad, které je třeba dodržet.

 1. TECHNIKA

Opravdu důležité je dřepy cvičit správně technicky. Pokud budete šidit techniku, můžou trpět vaše záda, kolena a zadek nebude takový jaký byste si přála.

Při provádění dřepu dbejte na:

  • → rovná záda
  • → zpevněné břicho
  • → první pohyb vycházel z kyčlí, až potom z kolenou
  • → při pohybu se předkláníte
  • → lýtka by měla být téměř kolmo na zem (viz. úvodní obrázek)
  • → při pohybu dolu se nadechujete, nahoru, vydechujete
  • → při pohybu nahoru aktivně zapojujte zadek

Představte si situaci, jako když si sedáte na židli, která je kus za vámi. Vystrčte zadek, ale držte rovná záda a neprohýbejte se v bedrech.

2.  ZÁTĚŽ

Až natrénujete techniku, určitě přidejte zátěž. Je efektivní cvičit 10 dřepů se zátěží, než 100 dřepů s vlastní vahou. Zkuste také dělat hluboké dřepy, váš cíl to jen podpoří.

3. PRAVIDELNOST

Dřepy jednou za 14 dní nejsou moc efektivní. Zařaďte je do vašeho tréninkového plánu. Cvičte je spolu s ostatními svaly celého těla, ve „fullbody“ tréninku (tj. tréninku, ve kterém procvičíte všechny svalové partie) nebo je cvičte v samostatné tréninkové jednotce v rozděleném tréninku např. 1. den nohy, 2. den záda+prsa, 3. den biceps+triceps+ramena

4. CELÉ TĚLO, NE, JEN DŘEPY

Opakem cvičení dřepů jednou za 14 dní, jsou stovky dřepů denně. Je zbytečné dřepy cvičit denně a takové množstí. Přidejte zátěž, udělejte tak méně opakování a cvičte je nejvíc ob den.

A ještě tip na závěr:

Vyzkoušejte také dřepy s výskokem. Uvidíte ty výsledky. ?

Tak co říkáte? Jdete na to? Super. Připravila jsem pro vás trénink, při kterém ucítíte nejen zadek, ale zároveň se krásně zapotíte. ?

Trénink je k dispozici ZDARMA

a je ke stažení ZDE>>

Ať se vám líbí. ?

A nezapomeňte mi dát vědět jak se vám cvičilo. ? Budu se těšit na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Přidejte se ke mě do skupiny FORMUJEME EFEKTIVNĚ SVOJE TĚLO a pracujte na svém těle opravdu efektivně.

Eva

vaše osobní trenérka 

 

Facebook Fit a v pohodě